I väntan på barnmorskan

I väntrummet på MVC och fördriver lite tid. Inne i vecka 35 nu, tiden springer iväg. Tröttheten smyger sig på mer och mer, vill tom nästan sova middag och det hör INTE till mina vanliga rutiner. Många frågar om jag känner mig redo, men det vet jag inte om jag gör. Hur känner man sig då? Känner mig klar med att vara gravid, men det har jag å andra sidan varit länge 🙂 Redo för förlossning och ett liv med en ny krabat däremot, kan kan bli det?

—–

Hemma igen med omdömet ‘en exemplarisk liten bebis’ [som om inte alla får höra det]. Det är min grabb det 😉 det är tur för honom att han växer som han ska eftersom han då och då bestämmer sig för att oroa sin mamma genom att inte röra på sig långa perioder. Det resulterade i Danderydsbesök här om dagen, men alla undersökningar visade såklart en prima, pigg och frisk mini. Nu hoppas vi på att han håller ett jämt och bra tempo där inne i den enorma magen resten av tiden! Det är bara 6 veckor kvar nu… 

 

2 tankar på “I väntan på barnmorskan

  1. Jaa gud vad tiden går snabbt! Snart är lillkusinen här ;D Hoppas han slipper oroa dig något mer nu sista veckorna och buffar på Kram Emma

Lämna en kommentar