Föräldraledigheten när den är som bäst

Världens finaste femmånadersunge tar sin lunchvila i vagnen efter en god lunch i Sigtuna med härligt sällskap. Istället för att ta tag i dagens måsten [duscha, plocka (detta eviga plockande!!!), laga mat…] sätter jag mig ner med en bok i skuggan ackompanjerad av min lilla hund och ett glas pepsi Max i perfekt utomhustemperatur. Livet kan knappast bli bättre. Saknas bara det större barnet och hans pappa. I en perfekt värld skulle 2-åringen sitta lugnt på gräsmattan, leka lite tyst med pappan och klappa lite fint på hunden. Haha 🙂

Nä jag skulle knappast njuta av stunder som denna om jag inte allt som oftast jagar efter en tvååring, som i väldig fart drar iväg med sin Bobbycar, med en femmånaders på armen. Samtidigt som kvällens middag planeras i huvudet. Jag älskar att se dessa två växa upp och skulle inte vilja byta mot något även om det faktiskt är rätt skönt när storebror är på föris och lillebror tar en lite länge vila. Nu går Loke snart på sommarlov, pappan är snart hemma från jobb och vi satsar på mysig familjetid 3 veckor framöver ❤️

Lämna en kommentar